Tuesday, August 18, 2009

DULU LAIN, SEKARANG LAIN...

Ramai Pemimpin PAS telah banyak menabur janji untuk menegakkan sinar Islam dalam pentadbiran kerajaan kepada orang Melayu Islam ketika kempen pilihanraya terdahulu. Malangnya selepas pilihanraya ke-12, disebabkan mereka memilih untuk bersekongkol dengan DAP dan PKR, maka mereka telah terpaksa menelan balik apa yang di janjikan semata-mata untuk memperolehi kuasa politik yang sementara didunia ini.

Terbaharu Tok Guru PAS Nik Aziz menghalalkan orang DAP untuk menghina Islam kerana kononnya orang kafir tidak memahami Islam. Pelik juga… selepas merdeka 52 tahun masih ada rakyat Malaysia bukan Islam tak faham mengenai rasa hati orang Islam.

Senario mutakhir ini pula meletakkan PAS yang sering mendakwa Malaysia Negara Sekular akan bukan sahaja mengalah dalam isu jual dan minum arak sahaja, malah terpaksa mengalah dalam pelbagai isu-isu lain yang serupa - judi, rumah urut, pub dsb.

Maknanya,dalam sistem sekular yang memisahkan tuntutan kehidupan beragama dengan duniawi itu,langsung tidak ada keutamaan pertimbangan agama.

Yang peliknya kenapa tidak kedengaran suara NGO dalam isu arak di Selangor? Walhal ada antara mereka yang begitu lantang menyuarakan pendapat dan pandangan mengenai isu yang sama dalam laman blog pembangkang sejurus sebelum PRU 12?????

No comments:

Post a Comment