Thursday, April 9, 2009

KENAPA PAKATAN RAKYAT MENANG DI BUKIT GANTANG DAN BUKIT SELAMBAU????

KENAPA PAS MENANG PRK N.59 BUKIT GANTANG..??

A. NIZAR @ PAS = 21,860 orang yang mengundi dia
B. ISMAIL @ UMNO = 19,071 orang yang mengundi dia

1) Pengundi MELAYU@ISLAM
a) orang melayu@islam yang vote PR : 7,906 orang @ 30%
b) orang melayu@islam yang vote BN : 18,095 orang @ 70%

2) Pengundi CINA
a) orang cina yang vote PR : 10,547 orang @ 95%
b) orang cina yang vote BN : 556orang @ 5%
(ahli2 terdekat MCA & GERAKAN cawangan dia jek yg
undi dia ni + ckit yg lalang)

3) Pengundi INDIA
a) orang India yang vote PR : 3,361orang @ 90%
c) orang India yang vote BN : 374 orang @ 10%
(ahli2 terdekat MIC & PPP cawangan dia jek yg undi dia ni + ckit yg lalang)

4) Pengundi LAIN-LAIN
a) orang lain-lain yang vote PR : 46 orang @ 50%
b) orang lain-lain yang vote BN : 46 orang @ 50%

KENAPA PKR MENANG PRK N.25 BUKIT SELAMBAU..??

A. MANIKUMAR @ PKR = 12,632 orang yang mengundi dia
B. GANESAN @ BN = 10,229 orang yang mengundi dia

1) Pengundi MELAYU@ISLAM
a) orang melayu@islam yang vote PR : 2,872 orang @ 32%
b) orang melayu@islam yang vote BN : 8,895 orang @ 68%

2) Pengundi CINA
a) orang cina yang vote PR: 3,750 orang @ 90%
b) orang cina yang vote BN: 416 orang @ 10%
(ahli2 terdekat MCA & GERAKAN cawangan dia jek yg undi dia ni + ckit yg lalang)

3) Pengundi INDIA
a) orang india yang vote PR: 5,676 orang @ 85%
b) orang india yang vote BN: 1,001orang @ 15%
(sedara mara dia serta ahli2 terdekat MIC & PPP cawangan dia jek yg undi dia ni + ckit yg lalang)

4) Pengundi LAIN-LAIN
a) orang lain-lain yang vote PR: 334 orang @ 95%
b) orang lain-lain yang vote BN: 17orang @ 5%

Secara totalnya kalau kita perhatikan betul2 rakyat biasa orang melayu@islam masih bersatu memberi harapan, sokongan dan kepercayaan penuh kepada UMNO@BN untuk memerintah negara. Walaupun pelbagai tohmahan dan difitnah membabi-buta terhadap UMNO@BN namun secara keseluruhannya rakyat biasa orang melayu@islam masih mempercayai dan sayang terhadap kerajaan UMNO@BN. Secara dasarnya, PAS bukanlah lagi pilihan utama. Manakala secara totalnya kita lihat orang cina dan india pula beralih arah dan bersatu memberi sokongan sepenuh-penuhnya pula kepada pembangkang untuk memerintah negara. Kenapa orang cina dan india memberi sokongan penuh pula kepada PKR dan PAS?? Sedangkan parti2 ini ketuanya di pelopori oleh orang melayu dan ekstream islam.. Macam ada yang tak kena.
Pelikkan. .??

Cuba kita selongkar disebalik apa yang berlaku!!
a) secara keseluruhan dulu orang cina/ india menyokong BN@UMNO dan mereka tersalah perhitungan walaupun mereka ini rajin bekerja, pandai berniaga dan cerdik dalam pendidikan namun mereka hanya boleh menguasai ekonomi negara sahaja tetapi tidak pada politik dan pemerintahan tertinggi. Pemimpin mereka dr MCA & MIC diibaratkan seperti boneka kepada kerajaan BN dan boneka kepada orang melayu. Orang cina india tidak kemana dalam arena politik kerajaan BN sehingga sekarang lebih 50 tahun didalam politik mereka hanya boleh menduduki ketua negeri di negeri yg tidak mempunyai sultan dan menteri kabinet sahaja..

b) mereka terpaksa undi PAS kerana penyokong PAS sahaja yang mampu terbaring ditengah jalan menyekat kereta dan memaki hamun sultan sendiri manakala mereka menolak UMNO@BN kerana orang UMNO menghormati sultan dan pemerintahan raja berperlembagaan.

c) mereka menolak UMNO dan memilih PAS kerana orang PAS dan PKR sahaja yang mempertahankan penggunaan perkataan Allah sebagai tuhan dalam semua agama.

d) mereka kini mengundi PAS dan PKR kerana orang PAS dan melayu PKR sahaja yang berani memaki hamun bergaduh menentang kaum sendiri tetapi mereka tidak berani memaki hamun bergaduh terhadap kaum lain.

e) kini mereka pangkah PAS dan PKR kerana mereka rasa jika berlaku pergaduhan kaum seperti tragedi 13 Mei berulang hanya melayu@islam PAS dan melayu@islam PKR sahaja yang tergamak memukul melayu@islam UMNO walaupun seagama dan sekaum. Tetapi mereka tidak akan melakukannya terhadap kaum@agama lain. Lain pula kepada melayu@islam UMNO mereka tidak tergamak sekali memukul melayu@islam PAS dan PKR walaupun bermusuhan politik tapi kaum@agama lain yang mereka cari untuk melepaskan marah.

f) hanya PAS dan PKR sahaja yang mampu dan sanggup bertuankan mereka.

g) hanya PAS dan PKR sahaja cara untuk orang melayu menolak raja-raja melayu.

h) hanya melalui PAS dan PKR sahaja cara untuk mereka dapat memerintah ketahap paling tinggi.

i) mereka tahu hanya melalui PAS dan PKR sahaja mereka tidak dibonekakan dan kini tiba masa pula mereka hendak mencari boneka terhadap orang : melayu@islam. atau dgn kata lebih jelas lagi adalah proksi. PEMERINTAHAN MELALUI PROKSI.

j) Dulu kalau anda masih ingat lagi semasa PAS bersendirian dia begitu lantang menyuarakan kehendak-kehendak islam dan menjaga kepentingan umatnya. Walaupun dulu dalam islam perkara itu ini tidak salah namun dengan alasan menjaga nama baik islam dan penganutnya PAS begitu lantang menentang dgn alasan ingin menjaga kesucian agama dan penganutnya. Tapi sayang kini tidak lagi. Gara-gara hendak kekal dan menarik pengundi dari agama lain kini mereka hilang taring dalam islam. Mereka dilihat seperti parti-parti perjuangan lain. Sekarang kita tidak dapat bezakan antara pendirian pengikut PAS dan PKR. Malah kita lihat PAS terikut-ikut rentak dan cara PKR.

k) Tidak dinafikan kita memerlukan sebuah parti yang betul-betul tegas memperjuangkan islam agar parti lain sentiasa berwaspada dengan tingkah laku corak kepimpinan mereka. Namun itu hanya tinggal kenangan. Kini orang islam@melayu makin terhakis pandangan tinggi terhadap perjuangan PAS. Bagi mereka PAS sama sahaja seperti parti2 lain yang hanya mementingkan hal-hal politik dari kepentingan agamanya.

No comments:

Post a Comment