Monday, October 13, 2008

KEMENTERIAN PEMBANGUNAN WANITA, KELUARGA DAN MASYARAKAT PERLU HIDUPKAN RAMADHAN DI KUALA LUMPUR PADA 2009

Oleh : Anak Wilayah


Kini orang-orang Islam sedang meraikan Hari raya di Bulan Syawal yang mulia ini selepas berjaya mengharungi Bulan Ramadhan dengan penuh kesabaran menahan makan dan mengukuhkan taqwa. Pada Bulan Ramadhan pelbagai aktiviti dan majlis berbuka puasa diikuti dengan Tarawikh diadakan. Orang-orang Islam merasakan sangat-sangat keindahan meraikan Ramadhan disetiap tempat samaada di Sabah, Sarawak dan Semenanjung.

Pada Ramadhan 2005,2006 dan 2007, Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat yang ketika itu dibawah Dato’ Seri Shahrizat Abd. Jalil, MP Lembah Pantai. Kementerian telah mengadakan program berbuka puasa di Dataran Merdeka yang di hadiri oleh beribu ahli-ahli NGO dan juga media. Majlis ini telah mendapat sambutan yang sangat menggalakkan.

Pada tahun ini, 2008, program seperti ini tidak kelihatan berlaku di Dataran Merdeka. Ramai tertanya-tanya kenapa Kementerian Pembangunan Wanita dan keluarga menyepi dan tidak mengambil inisiatif meneruskan program murni ini?. Mungkin terlepas pandang.
Walau bagaimanapun, adalah disyorkan bahawa kementerian menghidupkan program ini pada Ramadhan 2009 supaya warga Kuala Lumpur terus menikmati keprihatinan dan kemesraan pemimpin dan kerajaan

No comments:

Post a Comment