Tuesday, April 28, 2009

APA LAGI YANG NIZAR NAK BUKTIKAN...SUDAH-SUDAHLAH TU....


Nizar nampak gaya masih lagi tidak dapat menerima hakikat yang jawatannya sebagai MB telah gugur dan terlucut bila Sultan Perak melantik Datuk Dr. Zambry sebagai MB Perak yang baru.Sifat tidak puas hati Nizar masih lagi membara walaupun sudah beberapa kali diterangkan.

Perkara ini masih tiada penghujungnya bila Nizar masih lagi memfailkan notis usul agar Mahkamah Persekutuan mengisytiharkan Perkara 63 Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak tidak sah dan terbatal kerana ia bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.

Mohammad Nizar masih menyatakan dirinya Menteri Besar yang sah berdasarkan kepada Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak kerana beliau yang bertindak menasihati Sultan.Bagi Nizar semua orang Termasuk Baginda Sultan harus menerima nasihat dari beliau sahaja .Dan orang lain tak layak nak menasihati beliau termasuklah Baginda Sultan Perak.

Sikap Nizar itu menggambarkan beliau seorang pemimpin Islam yang benar-benar sombong dan angkuh.Nizar berada di istana ketika baginda bertitah supaya dicari titik pertemuan antara parti-parti politik berbeza, tetapi selepas itu beliau boleh mengeluarkan kenyataan tidak akan bekerjasama dengan UMNO.

Tindakannya itu menunjukkan beliau bukan sahaja membelakangkan nasihat Sultan tetapi juga seorang pemimpin Islam yang angkuh dan sombong serta sanggup melihat kehancuran bangsa sendiri.

Apakah Nizar buat lupa titah Sultan bahawa perebutan kuasa tidak akan memberi manfaat kepada warga, malah rakyat biasa akan menjadi mangsa kerana terpaksa bergelut untuk memiliki keperluan hidup harian.Sebaliknya Nizar pula beliau meminta Sultan Azlan Shah membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN).

Orang melayu merasa sedih bagaimana seorang pemimpin melayu sanggup memperlekehkan ingatan Baginda yang mahu orang melayu mencari satu formula untuk mencari perdamaian.Apakah Nizar sudah tidak mahu menganggap Sultan sebagai Payung pada seluruh rakyat negeri Perak.

Dari tindak tanduk Nizar dengan membawa kes perlantikan MB ke mahkamah jelas Nizar tidak mahu lagi menerima nasihat dari Sultan.Jelas Nizar ibarat berkerat rotan dalam kemelut ini.Sayang melihat pemimpin melayu sendiri menghina Rajanya sendiri hanya kerana kuasa .

Sedih melihat pemimpin melayu sendiri tidak membantu orang melayu Perak bila kuasa ditangan.Sedih melihat pemimpin melayu sendiri memberi hak orang melayu pada bangsa asing.Sedih melihat pemimpin melayu mementingkan kroni dari melihat bangsa sendiri yang merempat di tanah sendiri.

Pada Nizar ,insafilah titah Sultan yang mahu pergolakan ini berpenghujung bukan bermula....Diharap kita jangan lah jadi si tanggang dan malim kundang yang derhaka pada ibu bapanya.Diharap Nizar menerima apa yang Sultan titah ,walau ianya agak terlambat tapi ianya harus ada permulaan.

RENUNG RENUNGKAN LA.....BAK KATA NABIL YG MENANG ABPBH2008, LU PIKIR LA SENDIRI


18 comments:

  1. tunggu dan lihat jer...biar mahkamah putuskan...

    ReplyDelete
  2. Melur. Inilah yang terjadi apabila sultan terlupa yang undang-undang perlu diikut, walaupun sultan diatas politik. Ini bukan politik, jadi ikutlah prosedur. Apabila sultan tak ikit prosedur, beginilah jadinya. Sayang sekali bila sultan juga berpatisan. Jawatan MB hanya boleh gugur bila dewan memutuskan iaitu dimulakan dengan undi tidak percaya atau hilang majoriti atau MB meletak jawatan. Tak bolehkan Sultan mengarahkan dewan bersidang. Ini suruh Nizar letak jawatan. Kesilapan kecil yang besar. Umno menampakkan pekungnya. Sayangnya, sultan juga ditarik bersama.

    ReplyDelete
  3. tidak ada pihak yang mengatakan zambry mb yang sah. pihak bank tak terima cek yang ditandatanganinya. dia pun tak berani nak duduk dikediaman rasmi mb. anda bukan orang perak kerana tidak tahu perkara yang sebenar!

    matstim.

    ReplyDelete
  4. Ini memang si melor bodoh,

    Yang jelas tak nampak. Nizar bukan berkehendakkan kuasa atau kedududukan MB... dia mempertahankan hak rakyat yang telah mengundi pakatan rakyat sebagai kerajaan Perak pada pilihanraya yang lepas. Dia terpaksa pertahankan hak rakyat kerana Islam menuntut sedemikian. Dia telah dipilih menjadi MB dan bukan dia yang meminta pun. Umno yang telah merampas kerajaan Perak dan menafikan hak rakyat kerana tak mengikut procedure yang betul. Nizar hanya meminta hak rakyat itu dikembalikan dengan membubarkan DUN dan biar rakyat buat pilihan lagi sekali. Biar rakyat yang pilih kerajaan. Ini tak akan dapat difahami oleh orang UMNO yang berfikiran serong macam simelor ni...kerana mereka semua ini selari dengan perompak dan lanun.. semua pun boleh, rasuah, membunuh, merogol, semuanya halal..sebab tu lah tak boleh nampak.. Mata hati nya telah ditutup oleh Allah SWT.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. bila anwar ibrahim musibat tu cakap pasal 30 ahli parlimen nak lompat parti masuk pakatan rakyat bukan main terlompat-lompat si hadi awang yang merupakan presiden pas yang kononnya perjuang islam tu kerana beranggan-anggan nak jadi PM. tapi bila umno ambik alih perak tanpa berlakunya lompat parti si bodoh-bodoh ni kata tak islamik pulak. sudah lah, terima lah kenyataan yang zamri adalah MB perak yang sah dan nizar adalah bekas MB perak. belajar lah redha, kata islamik, kata nak pejuangkan islam, kata nak buat hudud kat malaysia tapi tak kan takut dengan dap yang merupakan parti kafir, kata umno kafir sebab bersekongkol dengan parti kafir tapi kenapa pas bersekongkol dengan dap yang merupakan parti kafir yang dilaknati Allah SWT, adakah sebab hadi awang atau nik aziz itu nabi yang tiada dosa atau maksum, pas = parti ajaran sesat. bak kata nik aziz kalau pakatan rakyat pindah masuk ke barisan nasional itu lompat parti tidak islamik tapi kalau barisan nasional masuk pakatan rakyat itu adalah kembali kepada asal. asal apa???? kenapa nik aziz cakap macam tu, sebab ulamak luar negara anwar ibrahim musibat tu yang suruh nik aziz cakap macam tu. yang pasti yang orang bodoh lagi banggang aje yang sokong pas.

    ReplyDelete
  7. SALAM,UTK MELOR TAK PAYAH LA NAK NUNJUKKAN YG AWAK CONCERN DGN KES NEGERI PERAK...KES PUN TNGAH BERJALAN SO..KALAU AWK DAH KAWIN JGA LAKI AWK BAIK2....KALAU BELUM PI LA LAMAN MENCARI JODOH.ITU LEBIH BAIK.SYA ORG PERAK..BYK PROJEK YG MB HARAM X BOLEH SAIN...SO..INILAH JADINYA KALAU MERAMPAS KUASA YG RAKYAT PILIH..X BERKAT.

    ReplyDelete
  8. Melur@Telur..
    Siapa yg sebenarnya angkuh dan sombong..Bukankah si Babi Najis tu yg sebenar menyusahkan rakyat Perak hari ni...Ketua Babi Najis telah menyebabkan MB Perak Haram menjadi Hamba Najis kepada Babi Najis
    Mungkin Melur @ Telur sebahagian dari kumpulan Babi Najis ni....

    Udah lah Babi Najis... serahkan balik Negeri Perak kepada Rakyat. Rakyat Perak akan tentukan semula siapa yg sebaiknya...

    bye Melur BeeNd

    ReplyDelete
  9. TAKPE LA YG BANGANG KE APE KE KAMI TETAP NGAN PAS...KORANG TU.. BINI PEMIMPIN HANGPA PUN TAK PAKAI TUDUNG..KATE ISLAM..SYARIAT ISLAM YG PALING BASIC PUN TAK BOLEH IKUT...NAK IKUT HUDUD...EMMM WASALAMMM LA..DALAM QURAN PUN ALLAH DAH BAGITAU..YG TUDUNG TU WAJIB...OPPSS SORI HANGPA NI JENIS TAK BACA QURAN TU PASALNYE...

    ReplyDelete
  10. kau pasti ke kau amal kan quran??? kau pasti ker dengan bini kau pakai tudung kau boleh masuk syurga???? kau pasti ker dengan ikut pas kau boleh masuk syurga???? kau pasti ker orang umno tu ahli neraka??? kau pasti bini-bini pemimpin umno yang tak pakai tudung tu ahli neraka??? kau pasti ker??? tak payah lah nak cakap berbelit-belit macam bapak tiri kau si anwar ibrahim maksum tu, umno tak pernah pun kata yang mereka ni islamik dan kata yang mereka ni pejuang islam seperti mana pas kata. yang kata dan mengaku mereka pejuang islam adalah pas, yang juga kata nak buat hudud kat malaysia juga pas, yang kata umno kafir juga pas, lagi sekali kau pasti ker semua pengikut pas akan masuk syurga dan semua pengikut umno akan masuk neraka??? pas bukan pejuang islam tapi mereka peralatkan islam untuk diri mereka.

    ReplyDelete
  11. wahai orang-orang pas yang maksum, kenapa korang bersekongkol dengan orang kafir seperti dap, sampai nak buat hudud pun kena mintak izin dari dap dulu??? kalau tak bersekongkol tak boleh ker??? adakah hanya dengan bersekongkol dengan dap sahaja akan memberi kemenangan kepada korang??? kenapa korang terlalu pandang tinggi pada orang kafir seperti lim guan eng sampai korang sanggup sama kan dia dengan umar abdul aziz??? kalau guan eng sama macam umar abdul aziz bila jadi ketua menteri penang, adakah bapak guan eng iaitu kit siang sama macam umar al-khatab bila nanti dia dilantik sebagai timbalan PM malaysia kalau pakatan rakyat dapat ambik alih malaysia????

    ReplyDelete
  12. Memang bodoh kalau parti itu tidak adakan sidang dulu melucutkan MB & speaker terdahulu, baru menghadap Sultan untuk restu MB baru....kerana terlalu gamak kuasa, parti itu terlupa yang YB parti lain kebanyakanya alhi peguam.
    Kesian lah parti ini ..telah dipermainkan kerana kercerdikan kurang. sebaliknya berselindung di bawah kuasa besar & mempergunanakanya...mempergunakan undang-undang, guna angkatan, guna MACC, guna ISA...tapi tak guna otak.

    Kesian lah parti ini..kesian lah rakyat yg telah dipergunakan. rakyat ini bukanya buta..tapi mungkin berpelajaran sikit. Senangya..parti taking advantage itu..

    OrangPerak

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  15. Apa yang meloq dok membebel, cakap macam orang tak berakai, kalau meloq nak tau siapa musibat siapa bukan, coba-coba buka mulut busuk meloq tu kat orang diluaq sana, kita tengok sapa yang empunya musibah jadi nya nanti!!. Mentang-mentanglah dia dapat habuan, nak maki-maki orang. Kalau dah dasar penyamun, sudah kalah masih nak tunjuk besaq diri. Selain Jom Heboh apa lagi yang hangpa sanggup buat??????????????? dasar perosak anak bangsa!!!!!!!!!!!!.

    ReplyDelete
  16. Melor masih di dudui mimmpi khayal jom heboh lumut....hiburan sambil perbodoh rakyat?????????. Orang perak tak mudah terkena perangkap la oii.

    ReplyDelete
  17. Melur oh Melur,kalau nak kaya pun jangan sampai menjual maruah.Kalau nak sokong pun jangan membabi buta.Kalaulah melur ni di posisi DATO SERI NIZAR apa melur akan buat?.
    Aku sokong tulisan MATSTIM,kawan aku jual tanah 2010 baru boleh tunaikan cek sebab tandatangan ZAMRY tak laku KAHKAHKAH MB sah konon.

    ReplyDelete
  18. Kata pepatah "rambut sama hitam tapi hati lain-lain....", kita boleh berdebat, meluahkan pendapat @ meluahkan rasa tidak puas hati tapi biarlah dengan menggunakan bahasa yang sopan dan beradab bukannya dengan cacian, memaki hamun, mencarut dsb...fikirlah....

    ReplyDelete